På tur i Svendborg.
En gruppe på 10 - en flok modne par.
Et her-boende familiemedlem havde anbefalet en event: “Kælderkold krimi” med Karen.
Det gjorde vi, og hvilken oplevelse.
Karen have i bedste Sherlock Holmes stil gransket gamle kilder forberetninger om livet i byen forgodt 100 år siden - overvejende på skyggesiden og i værtshusmiljøet.
Sikke skæbner.
Med gribende begejstring førte Karen os ind i dramaer, krimi-handlinger og sociale udfordringer.
Efter hver beretning, fik vi i grupper lov til at komme med vores bud på, hvordan det beskrevne drama rent faktisk endte.
Det blev en konkurrence mellem kvinder og herrer - sådan delte vi os op. Kvinderne vandt - de havde en bedre forståelse af forholdene for fx de udsatte kvinder i beretningerne.
Undervejs besøgte vi nogle af de værtshuse, hvor dramaerne foregik. Det gav en meget levende
oplevelse af disse. Byen fik liv på en ny måde.
Efter godt 2 timer, et par værtshusbesøg, nogle gribende beretninger om fortidens dramaer i
Svendborg og en udfordrende konkurrence sagde vi farvel til Karen, opløftede og klogere på
Svendborg for ca. 100 år siden.
Stor tak til Karen for en dejlig lørdag eftermiddag.